notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing történelme: tudod mi az a marketing? És hogy mióta létezik? Ebben a cikkben elhoztuk nektek a marketing fogalmának megalakulását és eredetét, meglepően rége nyúlik vissza.

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2025. Február 5. Ágota
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Utánajárunk - Mik a leghatékonyabb marketing trendek 2025-ben hotelek számára
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Unalmas céges buli "programok", amik megölik a buli hangulatát
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Téli csodaország: Miért a Balaton a legvarázslatosabb úti cél télen?
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: NA
címkék: Elgondolkodtató

Már az ókori rómaiak is tudták, mi az a marketing: a marketing eredete

hirdetes
Marketing eredete
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.

MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?

A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.

 

A marketing eredete 

A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára. 
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk. 

 

A tömegmédia születése 

A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül. 
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
 

 

A digitális marketing felemelkedése 

A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel. 

 

A digitális marketing a kezdetek óta gyors ütemben fejlődött. Az olyan új technológiák, mint a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság megváltoztatják a marketingesek fogyasztókkal való kommunikációját – és ezek a változások csak felgyorsulnak az elkövetkező években – meséli nekünk Máté Balázs online marketing tanácsadó.

 


Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


Unalmas céges buli

Unalmas céges buli "programok", amik megölik a buli hangulatát

2024-11-28

Fedezd fel, mely céges buli programok ölik meg a hangulatot, és kerüld el őket! Ha izgalmas eseményt tervezel, válaszd a Regia Panziót Mosonmagyaróvár közelében!

Téli csodaország: Miért a Balaton a legvarázslatosabb úti cél télen?

Téli csodaország: Miért a Balaton a legvarázslatosabb úti cél télen?

2024-11-27

A Balaton télen is lenyűgöző: havas tájak, korcsolyázás, borkóstolók és meghitt éttermek. Ismerd meg a legjobb programokat és helyszíneket!

3 kajakos útvonal a Szigetközben azoknak, akik ősszel is vízi kalandokra vágynak

3 kajakos útvonal a Szigetközben azoknak, akik ősszel is vízi kalandokra...

2024-10-14

Fedezd fel a Szigetköz legszebb őszi kajakos útvonalait! Három izgalmas túra ajánlat, ahol a természet és a víz közelsége különleges élményt nyújt.


2024-09-30 Ezeket tartják a legfontosabb dolgoknak az emberek egy rendezvényen

Fedezd fel, mi számít igazán egy sikeres rendezvényen! Étkezés, helyszín, szervezés - tippek, hogy eseményed emlékezetes legyen a vendégeid számára.

2024-07-05 Utánajártunk! Ennyivel kereshet többet egy magánorvos

A magán- és állami szektorban dolgozó orvosok jövedelme jelentősen eltérhet, ami sokakat arra ösztönöz, hogy magánpraxist indítsanak, magasabb kereset és rugalmasabb munkakörülmények reményében.

2024-06-07 Mikor indíthat egy orvos saját praxist, vállalkozást?

Az orvosi praxis és vállalkozás indítása komoly előkészületeket és alapos tervezést igényel, amely számos lehetőséget kínál a szakmai fejlődésre és a karrierépítésre. Ennek jártunk utána.

2024-05-17 5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni

Ahogy a természet újjászületik tavasszal, úgy nyílnak meg új lehetőségek a szállodák számára is, hogy frissítő és vonzó szolgáltatásokkal készüljenek az új szezonra.

Ezek a legnépszerűbb fürdőszoba trendek idén

A fürdőszoba már rég nem csak a funkcionalitásról szól. Manapság egy stílusos és modern fürdőszoba a lakás ékköve lehet, ahol nemcsak...

3 kajakos útvonal a Szigetközben azoknak, akik ősszel is vízi kalandokra vágynak

Fedezd fel a Szigetköz legszebb őszi kajakos útvonalait! Három izgalmas túra ajánlat, ahol a természet és a víz közelsége különleges élményt nyújt.




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.