Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.
MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?
A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.
A marketing eredete
A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára.
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk.
A tömegmédia születése
A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül.
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
A digitális marketing felemelkedése
A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel.
Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.
Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!